اجحاف در حق دختران فوتسالیست ایران

 

عصر ایران ورزشی- پنجشنبه هفته گذشته تیم فوتسال بانوان کشورمان توانست برای دومین بار به مقام قهرمانی مسابقات فوتسال غرب آسیا دست یابد.
 
 

دختران فوتسالیست ایران در بازی نهایی با شش گل اردن را در هم کوبیدند و در طول بازی ها هم علاوه بر 13 گلی که به عراق زدند و نتیجه 6 بر 5 که در مقابل لبنان کسب کردند، بحرین میزبان را نیز با شش گل بدرقه کردند.

اما جدا از بازتاب نیافتن این موفقیت بزرگ دختران ایران در رسانه های داخلی، اجحافی که کنفدراسیون آسیا و برگزار کنندگان مسابقات در حق ملی پوشان کشورمان روا داشتند نیز از نظرها پنهان ماند.

روزنامه شرق امروز در گزارشی از رفتار مغرضانه برگزار کنندگان مسابقات با دختران ایرانی نوشت: "    آنچه پس از مسابقات غرب آسيا و قهرماني دختران فوتساليست به چشم مي خورد، اتفاقات افتاده نبود، بلكه اتفاق و توقعات نيفتاده بود.

    پس از پيروزي شاگردان مظفر، هيچ پيام تبريك و خسته نباشيد روي سايت فدراسيون فوتبال از سوي مسوولان اين فدراسيون در بخش بانوان و غيره به چشم نخورد و از همه مهم تر كه فدراسيون فوتبال ايران هيچ واكنشي نسبت به اعلام مغرضانه برترين ها از سوي مسوولان برگزاري اين مسابقات نشان نداد.

    پس از دومين دوره مسابقات فوتسال غرب آسيا بانوان برترين ها اين گونه معرفي شدند: بهترين دروازه بان را از كشور لبنان، بهترين بازيكن را شهناز جميل از كشور اردن و پديده مسابقات را از كشور بحرين انتخاب كردند.

    اين درحالي است كه تيم ايران با قهرماني در اين جام مي توانست يكي، دو عنوان از اين عناوين را به خود اختصاص دهد كه اين مساله نشان از نگاه تبعيض آميز كشورهاي عربي در انتخاب بهترين هاي اين جام بود.

    همچنين بهترين دروازه بان يعني دروازه بان لبنان ۱۴ گل دريافت كرده و بهناز خياط دروازه بان تيم ملي تنها سه گل دريافت كرده است و توانسته با درخشش خود در ضربات پنالتي تيم ايران را به فينال مسابقات برساند."
 

 



نظرات شما عزیزان:

hichkas
ساعت17:37---2 ارديبهشت 1391
هم دردی منم بهشون برسون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1391 ا 13:32 نويسنده : heidari ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.